• +48 511123134
  • gabinet: 8:30-19:00

Metody terapii

TERAPIA MANUALNA

W terapii manualnej ważna jest zarówno diagnoza jak i działanie fizjoterapeuty, które ukierunkowane jest na przywrócenie prawidłowych zależności między poszczególnymi składowymi narządu ruchu, a pozostałymi układami organizmu człowieka (np. układ nerwowy, układ krążenia). Harmonia w ich działaniu daje dużą szansę na życie bez bólu. Moją rolą jest zastosowanie technik, które pozwolą na uruchomienie procesów regulacyjnych organizmu i wrócenie do tzw. homeostazy. W swojej pracy wspomagam się narzędziami pozwalającymi skutecznie rozluźnić napięte takanki i uwolnić pacjenta od bólu. Zapraszam osoby, które cierpią z powodu takich jednostek chorobowych jak: zespół ciasnoty przedziałów powięziowych, ostroga piętowa, skręcenie stawu skokowego, zerwanie więzadeł kolana, shin splints, zapalenie ścięgna Achillesa, niespecyficzne bóle, ból,który budzi w nocy, metatarsalgia Mortona,kolano skoczka, kolano biegacza, chondromalacja rzepki, boczne przyparcie rzepki, łokiec tenisisty, łokieć golfisty, zespoły kompleksu barkowego, cieśń nadgarstka, bóle kręgosłupa, bole szyi, bóle głowy. Jeśli nie znalazłeś swojej dysfunkcji w opisie i masz watpliwości czy pomogę Ci w Twoim problemie to zadzwoń. Chętnie odpowiem na Twoje pytania. Tel. +48 511 123 134

KINESIOTAPING (TAPING REHABILITACYJNY)

Taping rehabilitacyjny polega na naklejaniu na skórę  elastycznych lub sztywnych taśm, w celu rozluźnienia, zmniejszeia napięcia mięśni, pobudzenia mięśnia do pracy,  stabilizacji stawów i korekcji ich ustawienia w zależności od celu terapii. Warto dodać, że kinesiotaping jest terapią uzupełniającą i przedłużającą sesję fizjoterapeutyczną.

• Taping elastyczny to plastrowanie dynamiczne, które ma za zadanie zmniejszyć dolegliwości bólowe, zwiększyć zakres w stawie i poprawić jedgo funkcję. Aplikacje taśm elastycznych stosuje się w przypadku terapii mięśniowo-powięziowej gdy występuje zwiększone napięcie  i ból jednego mięśnia lub całej grupy mięśniowej. Chroni przyczepy miśniowe, chroni i wspomaga funkcję więzadeł, poprawia propriocepcję.Stosowanie aplikacji kinesiotape wspomaga również drenaż limfatyczny obrzękniętych stawów lub nawet całych kończyn. Z powodzeniem stosuje się w takich schorzeniacj jak: uraz ścięgna Achillesa, rozcięgna podeszwowego, kolano skoczka, zespół bocznego przyparcia rzepki, cieśń nadgarstka, łokieć tenisisty, łokieć golfisty, więzozrost obojczykowo-barkowy, przy urazach stożka rotatorów, bolesny bark, bół kręgosłupa i wiele innych.

• Taping sztywny (medyczny, sportowy) polega na naklejaniu taśm nieelastycznych na skórę w okolicy stawu, który należy usztywnić, zabezpieczyć przed nadmiernym ruchem lub  jako ochrona przed kontuzją lub bezpośrednio po kontuzji ( w celu ograniczenia ruchomości). Taping sztywny aplikuje się po zdjęciu ortezy, w procesie gojenia i doleczania tkanek lub kiedy sportowiec, pacjent wraca do treningów.Zabezpiecza stawy po zwichnęciach, skręceniach, przy niestabilności. Stosuje się również przy korekcji osi stawowej jako element zmieniający kierunek działania sily mięśni.

Przygotowanie do zabiegu: jeżeli skóra, na ktorej będzie aplikowana taśma jest owłosiona, należy ją ogolić, aby zwiększyć przyczepność taśmy. W miarę możliwości nie należy w dniu zabegu używać balsamów, olejków i kremów na danej okolicy.

TERAPIA STAWÓW SKRONIOWO-ŻUCHWOWYCH

To bezpieczna terapia dla osób zmagających się ze schorzeniami takimi jak bruksizm, klikanie w stawie, napięciowe bóle głowy i inne. Polega na rozluźnianiu mięśni działających na staw bezpośregnio i pośrednio. Prowadząc pacjenta zgrzytającego lub zaciskającego zęby przywracam prawidłowe napięcie mięśni żwaczy oraz mm. skroniowych, jak również mięśni skrzydłowatych przyśrodkowego i bocznego. Rozluźnianie dwóch ostanich struktur odbywa się od wewnętrznej strony policzka. Aby terapia była pełna i skuteczna konieczna wydaje się praca z mięśniami szyi (podpotyliczne, pochyłe, nadgnykowe i podgnykowe, mostkowo-obojczykowo-sutkowe i inne) oraz zastosowanie trakcji i mobilizacji na stawy skroniowo-żuchwowe. Pacjent również wykonuje rozciąganie mięśni metodą MET ( Muscle Energy Therapy). Często zdarza się, że ze schorzeniem pierwotnym powiązane są inne dolegliwości i znalezienie tych powiązań decyduje o skuteczności prowadzonej terapii (rehabilitacji). Dlatego sesja fizjoterapeutyczna zawsze dobierana jest indywidualnie.

FIZJOTERAPIA W CHOROBACH NEUROLOGICZNYCH

Działania fizjoterapeuty w schorzeniach neurologicznych koncentrują się na poprawie utraconej bądź upośledzonej funkcji; lokalnie lub gobalnie. Tak jak w każdej formie fizjoterapii,  dąży się do poprawy jakości życia pacjenta, zmniejszenia lub eliminacji bólu. W schorzeniach takich jak udar mózgu, choroba Parkinsona, stwardnienie rozsiane, urazy rdzenia kręgowego często stosuje się naukę chodzenia, poprawę równowagi, wzmacnianie osłabionych mięśni, stabilizację tułowia, miednicy, zmniejszenie spastyki w kończynie i inne w zależności od indywidualnych potrzeb chorego.

FIZJOETRAPIA W ORTOPEDII

Fizjoterapia w ortopedii to forma ćwiczeń, procedur i technik leczniczych stosowanych w schorzeniach narządu ruchu. Obejmuje dolegliwości stawów, mięśni, powięzi, nerwów , stany po operacjach i ma na celu przywrócenie prawidłowych zależności stawowo-mięśniowych.

Rehabilitacja polega na zmniejszaniu, eliminacji bólu i zwiększeniu komfortu życia pacjenta. Przywrócenie utraconej sprawności to cel terapii. Przeciążenia mięśni, stawów, nciągnięcia, naderwaia, uszkodzenia tkanek- częste u osób uprawiających sport, po operacjach ( endoprotezy, ACL),bóle napięciowe, dyskopatia, rwa kulszowa, zespół mięśnia gruszkowatego i wiele innych, to schorzenia, w których fizjoterapeuta prowadzi terapię.

DRENAŻ LIMFATYCZNY (MASAŻ LIMFATYCZNY)

Drenaż limfatyczny to rodzaj delikatnego masażu mający na celu usprawnienie i przyspieszenie krążenia limfy (chłonki). Wzrost resorbcji limfy uzyskuje się przez zwiększenie przenikania płynu taknkowego do naczyń limfatycznych.  Zabieg ten stosuje się w przypadku wystąpienia obrzęków, głównie kończyn, twarzy, ale również w innych cześciach ciała, np. w obrębie jamy brzusznej, czy grzbietu.

Aby wspomóc odprowadzanie limfy do najbliższych węzłów chłonnych, drenaż łączę ze wspomaganym oddechem, a także  z terapią ruchem, czyli ćwiczeniami, tak aby aktywizować pompę mięśniową, która wpływa na transport pynu tkankowego w naczyniach chłonnych. Efekty zabiegu, czyli redukcję obrzęku podtrzymuje się przez zastosowania kompresjoterapii czyli badażowania lub aplikacji kinesiotaping dedykowanej do tego typu dolegliwości.

Ostatnio drenaż limfatyczny zdobywa popularność w zabiegach redukujących celulit oraz wspomagających odchudzanie.

Najczęstsze przyczyny powstawania obrzęków limfatycznych to:

• obrzęki po urazach stawowych, złamaniach kończyn i związanych z unieruchomieniem
  • obrzęki pooperayjne: po mastektomi, po usunięciu narządów rodnych, po zabiegach stomatologicznych i z zakresu chirurgii szczękowej, po zabiegach plastycznych itp.
  • obrzęki pozapalne
  • inne